۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۰۵۰۹۱
آیت الله حسینی بوشهری:

روحانیت در زمینه تمدن سازی اسلامی پیشگام باشد|بیانیه گام دوم سراسر امید است

روحانیت در زمینه تمدن سازی اسلامی پیشگام باشد|بیانیه گام دوم سراسر امید است
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه روحانیت در زمینه تمدن سازی اسلامی پیشگام باشند، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب سراسر امید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، امروز در آیین اجلاسیه سالانه اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: روحانیت شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده است.

وی درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب جوانان و نخبگان و آحاد مردم را مخاطب اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب قرار داده است بنابراین زمانی که جوانان و نخبگان مخاطب این بیانیه قرار گرفته اند می توان گفت روحانیت نیز در زمره آن مخاطبان قرار می گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه روحانیت در تبلیغ و دفاع از اسلام پیشگام است، عنوان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری طرح تمدن سازی را بیان می کنند حال این سوال مطرح می شود که آیا روحانیت می تواند نسبت به این ایده بی تفاوت باشد در حالی که رهبری به دنبال تجلی اسلام در تمدن سازی هستند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه اساتید حوزوی نقش قابل توجهی در تحول حوزه های علمیه دارند، گفت: حضور جدی روحانیت در عرصه دین لازمه ایجاد تمدن اسلامی است و بیاینه گام دوم انقلاب منشور تمدنی است.

وی با اشاره به اینکه نگاه رهبری از همان ابتدای انقلاب نگاهی تمدنی بوده است، عنوان کرد: فعالیت های علمی و آموزشی حوزه های علمیه باید براساس این نگاه تنظیم شود و نباید تنها به رفع مشکلات فردی و اجتماعی جامعه محصور باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه برای بیاینه گام دوم انقلاب باید دو کار انجام شود اظهار داشت: نخستین کار تحلیل و تبیین محتوایی بیانیه است چرا که در این بیانیه گذشته انقلاب، حال و آینده آن مورد توجه قرار گرفته و به نوعی می توان گفت ترسیم راه است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: ما باید امروز ببینیم آیا از نظر ساختاری ظرفیت لازم را برای رسیدن به آن تمدن نوین را داریم یا خیر بنابراین ما نیاز به تعیین ساختاری هماهنگ با این بیانیه هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نظریه انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: با توجه به این بیانیه ما باید 40 دوم را زمینه روئیت روی ماه آن خورشید تابان قرار دهیم. اینکه گفته می شود مخاطب اصلی این بیانیه است این نیست که افراد انقلابی سالمند کنار گذاشته شود بلکه فعالیت جوانان در کنار تجارب انقلابیون سال 57 باید افزایش یابد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: مقصود از نظریه دوم انقلاب خودسازی، فرآیند سازی و تمدن سازی است انقلاب اسلامی به عنوان یک فرایند باید به این سه نکته توجه کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: شعارهایی که رهبر معظم انقلاب در این بیاینه بیان فرمودند همه به صورت فطری و ابدی است و همه انسان ها خواستار آن هستند. این بیانیه ویژگی هایی دارد که نشان از زنده بودن و در حال رشد بودن انقلاب دارد.

وی با اشاره به اینکه شکل انقلاب اسلامی جمهوریت است و راز بقای آن در این چهل سال همین مهم بوده گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به 7 محور اشاره می کنند که باید محقق شود تا بتوانیم به تمدن اسلامی دست یابیم و روحانیت در این عرصه نقش قابل توجهی می تواند داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب سراسر امید است، عنوان کرد: از اقشار مهمی که می تواند امید را در جامعه افزایش دهد روحانیت است. همچنین از اقدامات دیگری که روحانیت باید انجام دهد آن است که راه نفوذ را بر دشمنان ببندد. امروز دشمنان با همه وجود به دنبال نفوذ هستند از این رو روحانیت در منبر و رسانه های سنتی و همچنین در فضای مجازی باید ورود کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: ورود روحانیت به فضای مجازی باید با محتوا سازی همراه باشد و اجازه ندهند نسل جوان در فضای مجازی مورد تهدید قرار گیرند؛ بنابراین حوزه های علمیه باید جهادی و انقلابی حرکت کنند تا زمینه ایجاد تمدن اسلامی فراهم شود و با تولید محتوا اقدام به نظریه پردازی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید به معنویت و اخلاق توجه ویژه داشته باشند و بتوانند شبهات را پاسخ دهند همچنین توجه به تبلیغ سبک زندگی اسلامی را فراموش نکنند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات